fredag 30 januari 2015

UFO-socka

I februari ska jag jobba med... nummer 8 som är ett par korta sockor.
Det är mina Buffy Anklets som jag började på i maj 2014. Jag stickar dem av restgarn så tån blir kanske en annan färg än början. Det får vi se när jag är klar.

Så här ser hela UFO-listan ut:
1.Vit babykofta med blåorange ränder. Påbörjad när jag väntade mitt yngsta barn, dvs i början av 1995. Kanske dags att göra klart den nu när jag faktiskt ska få två barnbarn under året som kommer. 
2.Kofta i ziggurattekniken
3.Baby Rainbow Cardigan (januari)
4.Petrolblå sjal i madelinetosh sock, egen design
5.blå Cowlette
6.Lazy Daisy Cardigan
7.Baby Ripple Blanket
8.Buffy Anklets (februari)
9.Firestarter sockor
10.Riga Mittens
11.Virkad kofta
12.Eagle Twist Sjal
13.Bohuskofta
14.Filt i sockgarn av dominorutor
15.Garter yoke cardigan, fixa framkanten
16.bruna sockor
17.Fallow Sweater
18.Virkad mormorsrutefilt, montering
19.Mössa i grått sockgarn
20.Blå tvåändsstickade vantar. Upprepade, insåg att jag inte vill ha dem eftersom de är för små.
21. Blå flerfärgsstickad barntröja
22. Min Pomegranatekofta behöver få band fastsydda på knäppkanten.
23. Blöjbyxor i ull, påbörjade 1995


Inga kommentarer :