måndag 7 mars 2016

Min måndag i bilder

Idag ska jag visa en helt vanlig/ovanlig/unik måndag i bilder. Fler som fotar Ett foto i timmen hittar du här.
 Strax innan sju kommer jag på att det är EFIT-dag i dag och fotar ut genom fönstret. De senaste dygnen har det nog kommit 35-40 cm snö och det var inte barmark innan det. Jag borde kanske skaffa mig längdåkningsskidor att ta till vid behov. Iofs finns det nog några "old-style" i någon bod. Bra träning kan jag tänka mig men usch vad lat jag är...
 En stund innan 8 försöker jag göra en "mall" för hur jag vill att min vecko-layout i min bujo ska se ut. Får se hur det blir.
 Vid halv nio-tiden är mannen ute och kör snöslungan. Så skönt att slippa att köra den själv för en gångs skull. Men idag åker han till Frankrike igen så fortsätter snöandet får jag ge mig ut jag också.
Vid halv tio-tiden tar jag en kopp kaffe.
 Vid halv elva testar jag nya tangentbordet jag har köpt att ha till den bärbara datorn. Jag gillar att skriva på ett vanligt istället för det fasta.
 Vid halv tolv packar mannen och jag försöker rita en ny layout på min veckoöversikt i min nya Bullet Journal.
 Vid halv ett har mannen fixat soppa till lunch.
 Strax efter halv två ger vi oss av. Här syns det hyfsat bra hur mycket snö vi har och det snöade fortfarande.
 Vid halv tre har vi lämnat Borås där vi var inne på Net-on-Net för att försöka fixa min telefon som är helt kass. Men jag får nog köpa en ny. Ska testa att göra fabriksåterställning på min gamla först och se om den skärper sig. Annars får jag nog tänka ut vilken jag ska köpa istället.
 Vid fyra-tiden har jag släppt av mannen vid Landvetter. Vi har ätit på vägen och när jag har vinkat av honom ger jag mig av mot Kinna.
 Strax innan fem är jag framme i Kinna och kollar först runt i en garnbod innan jag åker till...
 ...Skroten i Kinna som var mitt huvudsakliga mål med omvägen. Hittar lite tyg att sy tröjor, klänningar och kjolar av till mig (de två nedre) och det randiga ska bli något till det ena stora barnbarnet som snart fyller 11.
 Vid sju-tiden har jag tagit mig från Kinna till Borås igen och hunnit med att handla på Coop. Nu är det bara raka vägen hem till huset på landet.
Strax innan åtta kör jag genom skogen den sista biten in till huset som verkligen ligger rejält på landet. Även om vi är fem gårdar på just den här vägen är det inte många som har koll på att det faktiskt är folk som bor där inne. Det här blir min sista bild för ikväll.

9 kommentarer :

Micke sa...

Ojoj, vad snö!
35-40cm tror jag inte vi har här i norr.

I natt ser det ut kommit typ 5mm.

Marika sa...

Jag bor visst på "rätt" sida av Vättern. Det kom 10 cm snö igår, men annars har det inte kommit så mycket den sista tiden.

Majsan sa...

Oj! I mars vill i alla fall inte jag ha snö! Det var inte lite som kommit!

Ha en fortsatt fin dag.

Frolic-Eirin sa...

kan få norsk snø også.. om dere vil ha...

Jenny sa...

Fint väder. Är det blötsnö?

Anni sa...

Härligt för din man att få åka till Frankrike och lämna all snö hemma!

Ariella sa...

Hej
Ja här kom oxå snö men den verkar inte heller bli långvarig.

Kattis sa...

...och jag tänker att jag verkligen borde lära mig att sy!

Hanna sa...

Oj, snöat hela dagen här också!