måndag 7 mars 2016

En ny början

Nu har jag börjat att använda min nya BuJo (anteckningsbok för Bullet Journaling) Men jag har insett att det inte bara var att föra över sättet jag använde min tidigare bok på. Den här är större och behöver en ny sidlayout men det återkommer jag till i ett annat inlägg. Nu ska jag bara presentera min Leuctturm1917. Boken "alla"pratar om i bulletjournaling-sammanhang. Jag gillar att den finns i massor med färger men hade svårt att välja. Så det blev en bicolore i Taupe och Rose. En färg utanpå och en annan inuti och på banden. De tvåfärgade finns i de här färgerna:
Den lilla boken på bilden hade jag tänkt att ha vissa av mina återkommande listor i, men vi får se om det blir så. Jag har i stort sett fört över alla mina tidigare listor till den nya boken.
Jag hade tänkt att köpa en med prickiga sidor, dotted, men den tvåfärgade fanns bara med blanka sidor. Men till min stora glädje fanns det med ett papper med rutor och linjer att lägga under för att ha som guide när jag skriver. Precis som det ibland finns till brevpapper, eller fanns...
 Något som många skriver är en stor fördel är att sidorna är numrerade. Jag såg inte det som ett problem med min förra bok att jag fick skriva numren själv så det är inte direkt en anledning till att jag ville ha en Leuctturm. Men en annan sak som jag uppskattade var att det följde med etiketter att sätta på ryggen när boken ska arkiveras. Det fanns med tre stycken så jag kan även använda en till den boken jag nu ska arkivera. Det fanns också etiketter att sätta på framsidan eller på insidan där det går att skriva namn eller innehåll eller vad en nu vill.
 Så här ser boken ut utan pappersomslaget. Ett rosa resårband håller ihop boken och två olikfärgade bokmärksband att placera på valfria ställen. Pärmen är hård och jag får se vad jag tycker om det. Min förra bok hade mjuka pärmar och det gillade jag. Men jag kan säkert vänja mig vid de hårda också.
Till min tidigare bok hade jag en pennhållare och troligtvis kommer jag att ha en på den här också. I så fall blir det nog en rosa som på bilden. 

1 kommentar :

Wilda sa...

Åh vilken smart bok! Jag har gjort bullet journal sedan 1 januari och jag blir bara mer och mer förtjust i det! Stort lycka till!