söndag 6 mars 2016

Om jag bara kunde...

...bli klar. Jag har inte lyckats något vidare med att slutföra mina ufo-projekt än så länge under 2016. Min Beeline är snart klar men blev inte klar i februari som jag tänkt. Nu byter jag till att sticka ytterligare på oket på min Bohuskofta och jag hoppas verkligen att jag når mitt mål och att inte alltför mycket av det "vanliga livet" kommer i vägen.
Nedan ser du några av projekten som jag har på gång. Några ska nog repas upp och jag har hittat några till.
  1. Shetland Triangle Lace Shawl
  2. Kofta i ziggurattekniken
  3. Petrolblå sjal i madelinetosh sock, egen design
  4. blå Cowlette
  5. Baby Ripple Blanket
  6. Bohuskofta (LUFO = långtids-UFO) [mars, xx, xx] 
  7. Fallow Sweater
  8. Vit babykofta med blåorange ränder. Påbörjad när jag väntade mitt yngsta barn, dvs i början av 1995. 
  9. Blå flerfärgsstickad barntröja
  10. Yoga-sockor
  11. Emelie-koftan
Men i mars ska jag jobba med bohuskoftan. Ungefär så här kommer den att se ut färdig men med ribbkant vid halsen och kofta istället:

1 kommentar :

Syglädje & Reslust sa...

Åh så vacker!
Lycka till med alla dina ufon. Det är det bästa som finns att bli klar! Men det är också roligt att ha lite att välja på när man ska till att göra något. Det blir omväxling!