måndag 19 december 2016

Måndagsbilder

Idag är det ännu en gång dags att fota en bild i timmen för att visa min dag. Fler som fotar hittar du på sajten www.ettfotoitimmen.se/
 Strax efter sju tittar jag på årets julkalender som är så otroligt bra. Att den är lite lik böckerna om Guldkompassen där Lyra ger sig ut på äventyr tillför ännu mer och gör att jag gillar kalendern väldigt mycket.
Strax efter åtta stickar jag på en teststickning av Lovikkavantar (länk till instagram) med twist som Maria Jonsson designat.
En stund efter nio äter jag frukost.
En stund efter 10 håller jag på med tusen saker och en av dem är att göra ny dunderdryck för att hålla hälsan. Receptet jag länkar till är ungefär som mitt men jag har ingen honung i eftersom jag undviker socker.
 Vid halv tolv har jag burit fram glas och plast som ska till återvinningen
 Vid halv ett tittar jag ut mot sjön innan jag ska åka iväg till Jönköping
 Vid halv två har jag tittat runt i en affär och väntar på hjälp med att plocka ner en sak från en hylla strax under taket.
 Vid halv tre är jag på ICA Maxi och handlar lite mat till helgen. Hjälp vad mycket folk det var även om det inte syns på bilden.
 Vid halv fyratiden är jag och klipper mig men idag blir det ingen bild på mig utan på salongens fönster. Jag har aldrig klippt mig lika länge hos en och samma frisör och jag lär fortsätta här eftersom jag är väldigt nöjd varenda gång. Jag har extremt tjockt hår och här blir det verkligen urklippt och skönt.
 En stund efter 17 hälsar jag på hos barnbarnet Viggo. Han vill visa sin fina gran med stjärnor som han gjort själv.
 Strax efter arton har jag hunnit med ett besök hos mamma också och plockat fram lite juldukar åt henne.
 Kvart över sju har jag plockat in maten jag handlade i min perfekt organiserade kyl. Jag höll på hela dagen igår och märkte upp hyllorna och rensade ut allt gammalt och nu är det plats för all mat till helgen.
Strax efter åtta. Plockar upp en duk jag fick av mamma. Hon köpte den när hon och pappa var i Finland när de var ganska nygifta. Antagligen innan jag föddes även om tyget är tryckt samma år som jag är född.
En stund efter 21 fixar jag lite med julklappar som jag köpte när jag var i stan. En del ska läggas under granen och en del skickas med posten.
Men det här blir sista bilden. Tidigt i morgon bitti ska jag ta tåget till Stockholm och jag har inte packat än och inte gjort allt annat som jag tänkt göra ikväll innan jag somnar. Dags att sätta igång så att jag kan gå och lägga mig hyfsat "tidigt".
Jag önskar er alla en riktigt god och skön jul!

9 kommentarer :

Versch sa...

Tack för titten! Årets julkalender är verkligen helt suverän.

Ulrika sa...

Jag gillar också årets julkalender, supermysig. :-)

Micke sa...

Jag ska strax ge mig i kast med se julkalendern. Ser den oftast på SVTPlay som jag antar du också gör :)

Vonkis sa...

Har faktiskt inte sett årets julkalender, håller mig till den på radion så här långt. Men det blir nog att jag tittar på alla avsnitt under jullovet.

Efwa - Medea sa...

Micke: När jag är i Frankrike kollar jag via svt-play men just nu är jag i Sverige och då kollar jag oftast på tvn.

Frolic-Eirin sa...

Så koselig førjulsstemning det var hos deg!!

Ariella sa...

Kikar in på din efitdag.

Anna sa...

God morgon!

Inne och kikar på din dag! Snart är all snö, som vi har haft borta. Har varit plusgrader hela natten.

Anni sa...

Men ÅH vilket vackert Marimekko-tyg!
Och den där julkalendern, den måste jag hinna titta på! Har inte sett ett enda avsnitt men förstått att den är sevärd.