tisdag 3 januari 2017

UFO-listan

När jag letar runt bland mina pågående stickningar är det de på listan nedan jag är mest sugen på att bli klar med. Det finns några till men i nuläget känns det mer som att de blir upprepade, eller eventuellt hamnar på listan längre fram. Dessutom kanske det inte är helt rimligt att jag ska virka klart två babyfiltar. Men det visar sig längre fram om jag gör det eller inte.
Hur som helst är det någon av de på listan jag tänkt göra klart i januari, och jag bestämde att det blir nr.11, Arvingen Sweater Poncho som ska bli klar även om den ligger i mitt svenska hem. Men jag kommer dit den 18 januari och jag har inte så mycket kvar att sticka så den hinner nog bli klar innan månaden tar slut.
För övrigt är det diverse både små och lite större stickningar som ligger i gömmorna. Och här har du min lista på vad jag hittat just nu:
  1. Jaywalker-sockor till mannen
  2. Kornblomst Tee till ett barnbarn
  3. Tantulltuss-sockan Rosa
  4. Bohuskoftan Gallret Rött
  5. Shetland Triangle Lace Shawl 
  6. Fallow Sweater
  7. Virkad Baby Ripple Blanket
  8. Sjal i egen design
  9. Naima långkofta
  10. Virkad Cheery Wave Ripple Blanket
  11. Arvingen Sweater Poncho (januari)

1 kommentar :

annasaviga sa...

Den är fin, den där ponchon. Just nu så känns det ju faktiskt ganska vintrigt i Sverige med snö och minusgrader, så den kommer nog att komma till användning om den blir färdig i tid.