tisdag 7 mars 2017

Marled Magic

När jag såg att Stephen West skulle ha en knit-a-long i mars blev jag väldigt sugen. Hans skapelser blir mer och mer hysteriska men jag ville ändå hänga på, delvis för att kunna göra mig av med en massa garn som ligger i olika lådor och skåp. Jag tänkte att det både kan vara kul att se hur galet det blir den här gången och samtidigt ett bra sätt för mig att släppa kontrollen och låta det bli som det blir.
Jag har tänkt att göra den så stor det bara går. Han kallar en storlek något i stil med "Shanklet". Alltså en blandning av sjal och "blanket" (filt). På bilden ser du hur min ser ut efter de två delarna i "Clue 1", här är den på Ravelry. Jag längtar tills det blir fredag igen så att jag får fortsätta åt vilket håll det nu blir...
klicka på bilden så kommer du till mönstersidan

Inga kommentarer :