torsdag 9 mars 2017

Noro-ish

 När jag stickat klart första ledtråden av Westknits mysteriesjal blev jag sugen på att sticka en annan sjal medan jag väntar på ledtråd nr 2. Mitt val föll på sjalen Cedar som jag haft i min kö på Ravelry ett bra tag och garnet som jag stickar med är ett noro-aktigt garn som jag köpte här i Arles på en marknad i september 2010. Hon som sålde hade importerat från Japan och märkt med sitt eget märke. Troligtvis från samma spinneri som Nora.
Sen blev garnet liggande och inte förrän nu blev det stickat och det var snabbstickat vill jag lova. Jag har i skrivande stund bara en halv ruta kvar i ena kanten.
Jag tycker att det var lite kul med avslutningen som består av dominorutor. Sjalen är ganska liten men jag hoppas att den blir använd ändå. Ser fram mot att få blocka den och prova att använda den även om vi här i södra Frankrike just nu har 21 grader varmt. Kanske får jag vänta tills jag kommer tillbaka till Sverige med att använda den.

Inga kommentarer :