onsdag 16 augusti 2017

Min andra garnsamling

Nu när jag kommit till mitt svenska hem och en annan garnsamling har jag kommit igång med flera nya stickningar. Eftersom jag kom hit igår så har jag både mer tid och mer ork att jobba med att skriva beskrivningar. Temperaturskillnaden gör att det är lättare att fokusera.
Att jag dessutom har gjort en bra planering för hösten gör att jag vet vad jag behöver hinna klart vecka för vecka. Bara det att ha en översikt peppar mig väldigt mycket.

Några av alla mina pågående stickningar
Jag skriver, stickar prover, ritar diagram, skriver igen och bläddrar i mönsterböcker, alltså inte med andras mönster, utan böcker med olika diagram på strukturer, flätor, flerfärgsstickning med mera. 
Det lila uppe till höger är en provtröja till mönstret Pomacanthus som just nu teststickas och som kommer att släppas om lite drygt en månad om allt går som det ska.
Det mörkgröna yak-garnet ska också bli en Pomacanthus, det turkosblå ett par blöjbyxor till ett kommande barnbarn och garnerna i nedre raden ska det stickas prototyper av.
En del kommer ni att få se snart och det andra dröjer några månader. Håll ut!

Inga kommentarer :