söndag 13 augusti 2017

Teststickare sökes!

Nu är mönstret till uppifrån och ner-tröjan Pomacanthus nästan helt klart. Bara lite redigering kvar när jag får tillbaka det från min Tech Editor / fackgranskare James Bartley. 
Nu har jag en fråga till dig om du skulle vilja teststicka mönstret? 

Framför allt är det för att det ska finnas några projekt på Ravelry när mönstret publiceras så att de som är intresserade kan se hur tröjan ser ut i olika storlekar och garn.
Mönstret finns enbart på engelska och det är bra om du har stickat tröjor uppifrån och ner  och med magic loop förut. Det är inget traditionellt mönster utan mer som ett recept, där du stickar ett stickprov, räknar ut din masktäthet och fyller i en tabell för att göra uträkningen för just din storlek. 
Mönstret har både diagram och utskriven text så att du kan välja vilket som passar dig bäst. Jag tror att mönstrets är medel till avancerad nivå. Om du gillar utmaningar passar det förstås också bra.
Garn: Jag har stickat tröjan på bilden i Lettlopi men andra garner i grovlek Aran, masktäthet ca 17-19m/10cm går bra. 

Deadline för teststickningen är 17 september. Även om det är spetsstickning på hela tröjan, stickas den i ganska grovt garn och det går hyfsat snabbt att sticka tröjan. 

OBS, nu har jag de teststickare jag behöver.

Inga kommentarer :