måndag 2 oktober 2017

Lite virkning m.m.

För en gångs skull har jag tänkt ta en virkning som UFO-projekt i oktober. Delvis är det för att min handled ska få vila från stickning. Jag har nog överansträngt mig lite och har lite ont i höger handled. Det är inte bara pga stickning utan att jag har skrivit ganska mycket för hand, tränat en del och lagat mat en hel del. Visst går det att bli överansträngd genom att skära grönsaker och annat flera gånger per dag? =D 
Tanken är att det ska bli en babyfilt. Cheery Wave Ripple Blanket heter mönstret och jag virkar i det härligt Regnbågengarnet. 

 Jag fick också för mig att jag skulle sticka en liten balettsocka. Men jag tror att den blir för lång för en nyföding så det blir kanske bara den här. Jag har stickat med Sweet Tomato Heel.
 Idag gjorde jag varsin smoothie till mig och mannen och den gröna var till mig och den med blåbär till honom. Det var gott och jag borde bli bättre på att göra smoothies då och då.

Inga kommentarer :