onsdag 25 oktober 2017

Skor för mellanperioden...

Varje år händer samma sak. När det är lite för höstigt att gå med sandaler och för somrigt att gå med kängor, stövletter el. stövlar har jag så svårt att veta vad jag ska ha på fötterna. Att jag dessutom alltid har kjol el. klänning på mig gör ju inte det hela lättare. Men igår bestämde jag mig för att försöka hitta något att kunna använda. Efter att ha frågat mina vänner i Sy garderoben med en plan-gruppen kom jag till slut fram till att någon typ av nättare Brogue eller Derbies som de kallas här i Frankrike kanske skulle kunna fungera även till kjol. 
 Eftersom jag använder väldigt mycket marinblått nuförtiden blev det ett par mörkblå Derbies.
Jag har även planer på att sy minst en svart klänning att ha till snyggt och tänkte att ett par blanka ballerina nog kan bli snyggt. 

 Till sist blev det ett par ballerina med lite klack i marinblått. Jag hoppas verkligen att de kommer att passa min fot alla tre. Jag gjorde min beställning via zalando.fr där jag även tidigare köpt skor och varit väldigt nöjd med dem.
Jag hade även turen med mig idag att hitta jättefint svart tyg att sy min lilla svarta klänning av. Så nu får jag börja planera en fest-kapselgarderob så att jag får användning av mina finskor.

Inga kommentarer :