tisdag 24 oktober 2017

Ull i hög

Ibland hittar jag fynd på marknadens second-handdel. I lördags hittade jag först den översta tröjan stickad i shetlandsgarn och den skulle kosta 3€. På lappen stod att om jag köpte två plagg skulle jag få dem för 5€ så jag letade och hittade ytterligare två tröjor. Alltså ville jag förstås hitta en fjärde för att få alla fyra för 10€ och den blå flätstickade blev nr.4.
Jag köpte dem för att repa upp (#tröjslakt på instagram) och sticka något annat. Men jag får se. Mannen gillade den blå väldigt mycket och troligtvis sparar jag den och tar den till huset på landet.
Den översta är otroligt fin och den passar mannen i stl. men i stil är den inte helt okej... Vi får se hur det blir med den. Kanske repar jag upp, kanske inte. Det får tiden utvisa.

Inga kommentarer :