fredag 3 november 2017

Planerar sömnad

Just nu har jag svårt att få ro till att sticka men jag syr och planerar vad jag ska sy desto mer.
Eftersom jag gått ner en hel del i vikt den senaste tiden behöver jag uppdatera garderoben för att slippa bära kjolar som kanar ner på höfterna osv. Men det är ju förstås kul att sy nya kläder av den anledningen och inte åt andra hållet. Iofs hade jag behövt det för några månader sedan men istället använde jag det jag hade och nöjde mig med det. Men nu ska det blir några nya toppar och kjolar så att jag har lite att variera mig med. 
Förutom det så är det dags för den årliga sy-planeringen i den amerikanska sygruppen på Stitcher's Guild. Reglerna för SWAP 2018 kom ut härom dagen och nu funderar jag som bäst över vad jag ska sy. Jag har en plan men sen får jag se om den står fast eller om den ändras när det väl är dags att sy efter jul och fram till april. 
Här är i alla fall tygerna jag plockat fram ur samlingen vid en första titt. Jag tänker sy en "festgarderob" att ha om vi går på fest, äter ute eller träffar vänner. Det blir lite finare plagg och lite mer avslappnade. Men allt ska passa ihop på ett eller annat sätt. 
När jag väl tänkt ut vilka tyger och i huvudsak vilka modeller jag ska sy hittade jag klänningen på bilder. Så otroligt snygg tycker jag att den är och jag har både en marinblå och en mörkgrön yllecrêpe som skulle passa jättebra. Kanske syr jag båda två, eller ingen. Men mönstret är inhandlat på BurdaStyle.com.
Jag har även blivit mormor igen. Den här gången blev det en flicka och det är så otroligt mysigt.
Ser fram mot att få träffa henne när jag kommer till Sverige nästa gång och har jag riktig tur hinner jag få och träffa ytterligare ett barnbarn när jag är där.

2 kommentarer :

Heidi sa...

Grattis till nya barnbarnet:)

Det klänningsmönstret är verkligen snyggt! Definitivt värt att satsa på!

sinneskatten sa...

Barnbarn är verkligen som det sägs, livets efterätt.