onsdag 24 januari 2018

Nu har även jag prövat...

Långt efter många andra har jag testat Fish Lips Kiss Heel. Krångligt namn och överväldigande när en öppnar pdf:en och börjar läsa. Jag köpte mönstret redan våren 2016 men när jag började läsa hade jag inte ork att sätta mig in i hur allt fungerade. Men när jag den senaste tiden sett flera sticka sockar med just den här hälen bestämde jag mig för att testa igen.
Det som jag tycket var lite krångligt innan jag satte igång var att rita upp fötterna och göra beräkningarna men när jag väl gjorde det var det inte så konstigt. Nu har jag papp-fötter till mig, ena sonen och hans fru. Jag ska rita av fler fötter när jag träffar personer som är "knitworthy".
Nu har jag stickat klar min första fish lips kiss häl och är faktiskt nöjd med passformen. Jag brukar inte passa i sockor med kortvarvs-hälar men den här är faktiskt annorulunda. Det ska bli spännande att se hur den känns att använda när jag är helt klar.
Garnet jag använt är ett nystan Pairfect och det var ju ganska kul att sticka med det även om jag tycker att rand-delen är lite för lång eftersom jag helst vill ha mycket kortare skaft. Men jag får kasa ner skaften lite så blir det säkert bra. Jag tror att garnet också kommer att räcka till ett par grå korta sockor av resterna.

1 kommentar :

Heidi sa...

Men visst är det jättekul att prova nya saker som funkar, och som gör det man stickar bättre på något sätt!