onsdag 9 januari 2019

Lundi Vert - Vill du också äta mer grönt?

I år har jag tänkt jobba med några olika saker. Alltså få in vanor på nya saker och en av dem är att jag vill att vi åtminstone ska äta grönt en dag i veckan. När jag så hörde på franska två om Lundi Vert - gröna måndagen slog vi till direkt. Så från och med i måndags äter vi vegetariskt på måndagar.
I måndags åt vi halloumisallad med en sås med mango chutney. En favorit sedan tidigare och vi blev båda tillräckligt mätta. Mannen är lite tveksam till om en verkligen kan bli mätt utan kött men jag tror att han faktiskt blev övertygad. Det handlar ju inte bara om att äta grönsallad.

2 kommentarer :

Anni sa...

Varför är det så svårt för karlar att äta vegetariskt? Det där såg ju jättegott ut!
Kan tipsa om en paj som jag ofta gör och som borde vara lätt för dig att få till även i Frankrike:
https://www.arla.se/recept/getost-och-rodbetspaj/

Efwa - Medea sa...

Tack för tipset! Den pajen ska jag testa. Kanske redan på måndag.