måndag 7 januari 2019

Tips om att hitta teststickningar

För ett tag sedan hörde jag talas om ett nytt verktyg för teststickningar. Om du är sugen på att teststicka nya mönster kan du förutom att hitta dem på Ravelry även hitta dem i Yarnpond.


Jag använder yarnpond för mina teststickningar, men det är verkligen ett alternativ för dig som vill hitta mönster att teststicka.
Det jag dessutom upptäckte när jag först tittade runt, var att det är en tjej som bor i Sverige som är skapare av Yarnpond. Jag upptäckte henne först när jag hittade @kniterator, som är ett verktyg för att få fram en uppifrån och ner tröja som passar just dig.
Tineke, som hon heter, ser verkligen till att skapa verktyg för oss som stickar som är både praktiska och användarvänliga.

Har du hört talas om Yarnpond eller Kniterator förut?

Inga kommentarer :