lördag 18 maj 2019

Livet

Hur kan tiden gå så fort och samtidigt långsamt? Har fullt upp med att sy och umgås men nu är jag här igen och en bra början kan ju vara att lägga ut bilder en gång i timmen när det är EFIT-dag.
Fler som fotar idag hittar du här.
08.50 Dricker kaffe på terrassen och ser att den första passifloran sedan länge blommar. Det är många knoppar på gång så jag hoppas på riklig blomning.
09.50 har jag precis gjort mitt träningspass och avslutar med magövningar från tidningen MåBra. Rutmaningen heter utmaningen och jag är på fjärde veckan nu. Lite starkare har jag allt blivit och det känns bra.
10.50 har vi kommit till marknaden och vi köper lite frukt och grönsaker.
11.50 är jag hemma igen och här är mina fynd. Ett par sneakers, en blå morgonrock, en ljus sommarkjol och några kläder för tygets skull plus ett mönstrat viskostyg.
12.50 äter vi lchf-våfflor med jordgubbar till lunch. Jordgubbssäsongen på går från mars till oktober här i södra Frankrike och det är förstås fantastiskt gott.
Vid 13.50 sätter jag mig vid symaskinen och ska sy klart en kjol el. faktiskt byxkjol som jag började på igår.

Glömde fota några bilder men satt mest vid symaskinen...

16.50 är det bara knapp, knapphål och fåll kvar på min kjol. Tror att den kan bli riktigt skön att ha i sommar.
17.50 har jag börjat göra en aubergineröra /baba ganoush som vi ska ha som tillbehör till maten ikväll.
18.50 har mannen fixat en liten förrätt och min auberginröra är klar. Ingen vacker syn men den var väldigt god.
 19.50 har jag sjunkit ner i soffan framför nyheterna. Stickar på min Naima Cardigan, en långkofta i ett tweedigt garn.
 Strax innan tio sitter vi framför svtplay och tittar på Eurovision.
Strax innan tolv ser vi Madonna sjunga på Eurovision
 Vid halv ett får Sverige en av sina 12-poängare
Efter alla jurygrupperna leder Sverige och vi hoppas på att våra röster gått iväg även om det står att de inte sänts. Mannen har en fransk mobil så vi kunde rösta på Sverige, tror vi.

Men som sagt, det står i sms-appen att rösterna inte gått iväg.

Vinnaren blev Nederländerna och låten var bra även om jag tycker att Sveriges låt var jättebra.

14 kommentarer :

Micke sa...

Passifloran var ett nytt ord för mig :)

Du missade nog mina sista foton och du fick svar bland mina kommentarer vad mojängen var för nått.

susanne sa...

kikar in på din dag. Hur ser det ut i din bullet journal?

Hanna sa...

Men gud så gott med jordgubbar! Här blev det också våfflor, men den något nyttigare varianten...

Hanna sa...

Onyttigare ska det givetvis stå.

Vonkis sa...

Vilken underbart lång jordgubbssäsong.
Jag hade en passionsblomma som överlevde hela vintern. Snygg var den inte men den levde. Fram till slutet av mars. Då den tvärdog.

Efwa - Medea sa...

Hanna: Jag hann fundera på vad nyttigare våfflor var gjorda av =D

Efwa - Medea sa...

Vonkis: Precis så har flera av våra passionsblommor gjort. De har blommat överväldigande och sedan helt lagt av på några dagar. Här kan du se en av dem...

Efwa - Medea sa...

Susanne: Här hittar du några uppslag

Razzy sa...

Underbart med en marknad sådär, det saknas i Sverige.

Paula sa...

Men jösses vad du är duktig, både med din ambitiösa matlagning och hemmaträning. där ligger jag i lä. Har rivit ut övningar ur tidningar, har även kollat youtube-klipp, men inte sjutton får jag inte dem i mina dagliga rutiner. Illa illa. Tack för titten och trevlig fortsättning på helgen

Hanna sa...

Ska vilken snygg kjol!

Hanna sa...

WOW inte ska. Jäkla autocorrect.

Versch sa...

Kikar in på din dag och önskar dig en god natt och en fin söndag. :)

Anna sa...

Visst är det häftigt! När man börjar märka resultat! Inne och kikar på din dag.
Ha en skön söndag!
// Anna