måndag 20 maj 2019

Me Made May

I maj är det som vanligt, faktiskt för tionde gången, en Me Made May-utmaning. Utmaningen innebär att en ska bära de plagg en syr. Många syr och låter det sen hänga men jag använder ju alltid mina egensyddda kläder. Tänkte först att jag inte skulle vara med i år men sen insåg jag att det är sällan jag lägger ut färdiga kläder på mitt sykonto @medeasgarderob och min utmaning kunde bli att faktiskt fota vad jag har på mig när jag har det på mig. Jag har inte lagt ut bilder varje dag men ganska många och här är ett axplock vad jag haft på mig.
Det ser ut som att rött, vinrött är en färg jag gillar just nu och det stämmer bra. Min hög med tyger som jag planerar att sy av snart består av mest vinrött och marinblått och på klippbordet ligger en nyutklippt Ulysses Trench i marinblått linne.

Jag insåg ett behov av att ha en sommarkappa och jag hoppas att Ulysses kommer att fylla det behovet.


Inga kommentarer :