torsdag 27 februari 2020

Tyger

Nu är jag igång med min tygaffär. Anledningen till att jag inte synts till här i bloggen är att vi jobbat intensivt med att få ordning i affären. Och i lördags, den 22 februari var det invigning av min tygaffär Lindbo Textil. 

Vi har både vävda tyger och trikåtyger av olika slag. Det finns tyger för de flesta typer av plagg och för de flesta smaker. Butiken ligger i Liared, mittemellan Jönköping och Borås längs RV40. Du hittar vägbeskrivning på hemsidan www.lindbotextil.se/. Välkommen in om du har vägarna förbi!
Det går självklart bra att ringa om du råkar komma förbi när vi inte har öppet så kommer jag och öppnar. När akut tygbehov uppstår öppnar jag gärna. 
Här är några bilder från invigningen. Det var stor uppslutning av både kända och okända. Lokaltidningen Ulricehamns tidning och Borås tidning skrev en fin artikel om att jag öppnade butiken. Artikeln kan du läsa här: Lindbo Textil har flyttat till Liared.
 Jag gillar verkligen kontakten med mina kunder. Att diskutera vad ett tyg kan användas till eller hur ett plagg ska bli till.

Här är en del av hyllorna med blus- och klänningstyger. 
Vi har massor med tyg som ska hanteras innan det kan komma ut i butiken och det är så spännande att se vad jag köpt. Jag köpte hela lagret från det tidigare Lindbo Textil och det var inte helt enkelt att få en överblick över hur mycket det faktiskt innehöll. 
Följ gärna Lindbo Textil på Facebook, Instagram eller titta in på hemsidan www.lindbotextil.se/. Vi heter lindbotextil i alla sociala medier. 

1 kommentar :

Heidi sa...

Så spännande att du öppnar affär. Och sömnad är ju verkligen din "grej", så det är ju helt perfekt för dig:)