söndag 13 december 2020

Fem en fredag

 jag förstår inte vad det är med fredagar. De försvinner och plötsligt är det söndag eftermiddag och jag upptäcker att jag inte heller denna veckan svarat på Elisas fem frågor på en fredag. Men jag svarar idag fast det är söndag och den här gången handlar det om karaktär. 

När skulle man hitta dig med handen i kakburken?
Sällan, men ibland finns det tex choklad hemma och då kan jag smaka en bit, fast jag bestämt mig för att inte äta sötsaker. 

Vad har du försökt dig på men aldrig avslutat?
Jag har flera påbörjade romaner på min hårddisk. Någon gång kommer jag kanske att slutföra och publicera en bok. Men inte i närtid...

Vad kompromissar du oftast med?
Tidigare har det nog varit min egen tid. Även om jag har bestämt mig för att göra något speciellt och någon frågar om jag kan hjälpa till, så har jag släppt det jag haft på gång och gjort det någon annan önskat. Men nu är jag bättre på att faktiskt göra mina viktiga saker utan att släppa dem vilket gjort att jag sedan fått stressa för att bli klar. 

Vad låter du ingen ta ifrån dig?
Supersvår fråga, men det som kom upp är att ingen kan ta ifrån mig min magkänsla. Den har jag insett att jag kan lita på och gör det oftare.

Vilken kraft skulle du ha som superhjälte?
Också en väldigt svår fråga. Jag känner mig som en superhjälte redan, i det mesta jag gör. Men om jag måste hitta på något så skulle det vara att... få alla i min närhet att ha/få ett lyckligt liv. Jag kan verkligen inte komma på något annat. 

Måste förresten berätta att jag blev mormor igår till en flicka. Det är mitt 8e barnbarn plus att jag har tre bonusbarnbarn. 

Det är verkligen mysigt med barnbarn och jag fick vara med storebror hela dagen igår och det är också en gåva att få prata om allt och inget med en snart fyra-åring. Så mycket tankar som ska diskuteras. 

Inga kommentarer :