tisdag 5 september 2023

En sen sommardag eller sensommardag...

 Tänk att det skulle bli lite sommar till slut. Hos oss har solen lyst från en knallblå himmel och jag älskar det verkligen. Jobbade på bra så att jag kunde gå hem tidigt och satte mig i solen för att njuta ett tag. 

Men nu ska ni få se bilder jag fotat under dagen. Fler som fotat sin dag hittar du på ettfotoitimmen.se

06.15 är jag uppe och tittar ut genom badrumsfönstret. Det ser ut att bli en fin dag. 
07.15 fotar jag min vanliga morgonvy som är mot norr. Nu syns det att det kommer att bli en fin dag.
Vid åttatiden går jag min vanliga runda och som vanligt denna sommar hittar jag kantareller. Nu har vi både ätit, förvällt och torkat ganska mycket svamp och mer lär det bli.
Vid nio-tiden tvättar jag bort gammalt nagellack och lägger på lite nytt. 
Strax efter 10 håller jag på och fixar en reel att ladda upp på instagram.
Vid elva-tiden packar jag en beställning som kommit in. Kanske blir det några fler under dagen och de postas i morgon.
Vid tolv-tiden hade jag ett möte som spelades in och vid 12.25 har jag börjat konverteringen av inspelningen innan jag åker hem och äter lunch.
Strax efter ett kommer jag hem och himlen är så underbart blå att kortet får visa det. 
Strax efter 14 är jag tillbaka på jobbet igen och gör några uppgifter med AI i en utmaning jag är med i. 
Kvart över tre redigerar jag en lektion i mitt videoredigeringsprogram.
Kvart över fyra är jag på väg hem. Jag har jobbat på bra för att kunna åka hem tidigare än vanligt eftersom jag gärna vill njuta av denna unika sommardag. 
Vid 18-tiden ligger solen så lågt att jag går in. Men det var underbart att sitta ute i solen en stund och bara njuta. 
Vid sjutiden är jag i syrummet. Stryker lite på ett pågående sömnadsprojekt och syr några sömmar innan jag går ner och äter mat. 
Detta blir sista bilden för idag. 

2 kommentarer :

Micke sa...

Kollar in.. Den där vyn mot norr är ju inte helt obekant. Själv upplever jag det inte som nån dålig sommar i år men har ju helt klart regnat mer än ifjol.

Anni sa...

Och tänk att vi får flera fantastiska septemberdagar med sol och värme! Som jag njuter nu, även om jag inte har drabbats av regnet (var bortrest vid rätt tillfällen).

Kul att det rullar på för dig med jobbet :-)