fredag 18 augusti 2023

Fredagsfeeling - en gång i timmen

 Dags att fota en gång i timmen. Min fredag i bilder kommer här. Fler som fotar sin dag hittar du på ettfotoitimmen.se

Vaknade strax innan sex och tittade ut på en molnig morgon
Redan strax efter sju var jag ute på min morgonpromenad och precis vid vägen hittade jag lite kantareller. 
Strax efter åtta åt jag frukost och doftade lite på senaste buketten luktärter som jag plockat in.
Strax efter nio är jag på väg till jobbet och jag plockar med mig några äpplen att äta.
Vid 10-tiden börjar dagens första workshop. Vi lär oss en del om ChatGPT och hur det verktyget går att använda som en assistent.
Workshopen pågår fortfarande...
Vid 12-tiden börjar ett lunchwebinar om bl.a. att sätta en plan för hösten. 
Efter att ha ätit lunch gick jag en promenad och på väg tillbaka till jobbet såg jag att jag fått ett paket till butiken. 
Strax efter 14 har jag fyllt på trådstället som jag ska ha med till Syfestivalen nästa helg. Det är på Partille Arena i närheten av Göteborg den här gången. Förberedelserna pågår för fullt. 
Strax efter 15 hör jag hur det brummar utanför butiken och jag ser flera "EPA-traktorer" som har parkerat en bit bort. 
Strax efter fyra har jag kunder i butiken. Plockar undan tygerna när de gett sig av.


Fler bilder kommer...






5 kommentarer :

Micke sa...

Kollar in dagen så långt.. Vet du om man beskär äppelträd höst eller vår? Ett av mina äppelträd blåste utav i höstas. Ur roten kom typ en "1m gren" i höstas. Nu 3m, med flera grenar och tom äpplen på dessa. Men grenarna är typ nere på marken nästan och tänkte knipsa bort nedersta lagret.. Men när? 😄

Vonkis sa...

Men vilken lycka att hitta kantareller bara så där under morgonpromenaden.


Micke
Man brukar säga att äppelträd ska beskäras under JAS-månaderna, juli, augusti, september.

Eva sa...

Härligt med kantareller. Ställer du ut på flera av syfestivalerna eller bara den i GBG?

Anni sa...

Kantareller - så gott! Jag hoppas få plocka lite i nästa vecka.
Kul med syfestivalen, hoppas det går riktigt bra för dig där.

Anna sa...

Hej hej!
Inne och kikar på din dag.
// Anna