fredag 28 juli 2023

En dag i bilder

 En juli-fredag i bilder. Fler som fotar sin fredag hittar du på ettfotoitimmen.se

07.00 har jag nyss gått upp och fotar min vanliga vy. Grannens hästar betar på åkern.
Vid 8-tiden går jag min promenad och går förbi hagen där ytterligare några hästar betar.
Vid 9-tiden har jag startat en maskin tvätt innan jag ska iväg till jobbet. 
Strax innan 10 ger jag mig av mot jobbet och som alltid är den en massa saker som ska med.
Vid elva-tiden har jag förberett för en träff jag ska ha med mina kursmedlemmar, svarat på mail och fixat en del annat. 
Vid 12 har jag möte och missar att fota...
Vid 13-tiden kommer jag hem för att äta lunch och fotar några dahlior som precis slagit ut. 
Hinner hänga en maskin tvätt innan jag åker tillbaka till jobbet för att öppna butiken.
Vid 15-tiden plockar jag tillbaka några tyger i hyllan efter att ha haft en kund i butiken.
Vid 16-tiden redigerar jag en video.
Vid 17-tiden är det dags för lite kaffe.
Vid 18-tiden har jag precis publicerat veckans blogginlägg på medeas.se och det är dags att stänga butiken. 
Vid 19-tiden har jag lagat en gratäng med nyplockad svamp i stuvning. Mannen är borta ikväll och jag äter själv för ovanlighetens skull. Det var gott och resten av kvällen tittar jag på tv och stickar. Men det blir det inga bilder på. 

4 kommentarer :

Anni sa...

Full fart i tygvärlden. Så roligt att det rullar på för dig.
Nyplockad svamp, ja alla svamp, är vansinnigt gott!

Annika S sa...

Äta ensam kan vara tråkigt. Men ibland skönt, då kan man få läsa en bok när man äter 😇

Karoleen sa...

Skönt att du har att göra i butiken, många som gillar att sy och pyssla! Äta ensam, då får man ju helt välja vad man vill äta, jag äter då väldigt ofta dumplings. Det älskar jag! Ha en fin dag!

Vonkis sa...

Gillar din morgonbild, den är gemytlig :-)

Vi har också fått väldigt lite svarta vinbär i år, det räckte bara till två syltburkar.