fredag 30 april 2010

Mani

Disktrasor har som ni märkt blivit en snabbstickad passion och med två hem att använda dem i kan jag ju sticka hur många som helst. Jag testar fortfarande olika mönster för att komma fram till vilken som är bäst. Kanske kommer jag att ha en topp-lista om ett tag för att tala om vad jag tycker.
Den gula stickar jag i det loppisfyndade lingarnet. Ljuvligt, varm gul färg. [Grandmother's favorite]
De två till höger stickas samtidigt på rundsticka i Regnbågengarn. [Waffle knit cloths] Jag har ett stoort lager med Regnbågengarn så vem vet, kanske kommer det att finnas bomullsdisktrasor till försäljning i framtiden.
Nederst finns garnerna som väntar på att förvandlas till fler disktrasor. Blend Bamboo stickade jag den gröna feather and fan-trasan i men det blev mycket över så igår var jag hos Astrid och köpte ett svart nystan att kombinera med och det röda, lila och gröna är Regnbågengarn igen som väntar på att hamna på en sticka och kanske bli en Diagonal Knit Dishcloth som jag fick tips om hos Catarina.

Hos Garnshopen Astrid får man sitt garn inlindat i silkespapper. Såå härligt. OM du har vägarna förbi Jönköping får du inte missa att besöka denna underbara affär. Massor med fina garner i ljuvliga kvaliteter och en supertrevlig ägare!


1 kommentar :

Johanna sa...

Jag har också blivit biten av disktrasebacillen. ;-) De är ju så snabba och lätta att sticka, perfekta som lunchstickning på jobbet. :-)