söndag 25 april 2010

En virtuell kram

Av Iwona och Malin har jag fått utmärkelsen Beautiful blogger. Tack båda två, tack alla bloggläsare som ger mig så mycket inspiration, tips och goda råd!!
I awarden ingår det att berätta sju "intressanta" saker om sig själv och att nominera sju andra bloggare. Här kommer de utvalda:
Snitsat Stickat - en inspirerande bloggare som jag har läst och inspirerats av länge.
Mamma P handarbetar - Stickar så vacker tvåändsstickning och inspirerar så att jag också vill.
Myggan - Har såå fina hönor att jag blir sugen på att ha en höna själv. Visar alltid massor av fina saker.
Frisky Frog - Inspirerande slöjdfröken med rötterna i närheten av mina rötter. Syster till ovannämnda.
Dödergök - Ger färgkickar och inspiration i massor.
Stickning, Kärlek och KBT - Härliga, roliga Britt som får mig att le eller skratta framför datorn. HV-vän
Knit on net - Härliga Anna Maria som stickar så fina saker. HV-vän
och sist men inte minst 
Ulrika som är såå inspirerande och stickar så mycket fint och ger oss så mycket kul på stickamera.se. 


Vad finns det då för intressant att berätta om mig?

  • Är utbildad inom sömnad och har sytt otaliga brudklänningar och balklänningar.
  • Är en obotlig optimist
  • Älskar att röra vid saker för att "se". Skyltar på utställningar där det står att man inte får röra borde vara förbjudna. 
  • Har ett väl nyanserat färgseende och kan minnas nyanser av färger.
  • Lever min dröm i Provence (men det visste ni kanske redan)
  • Jag bor i Frankrike men har aldrig lärt mig franska i skolan. Lär mig nu med hjälp av diverse mp3- och nätkurser.
  • Kan bli helt uppslukad av en bra bok och då vill jag bara läsa och läsa.
Så intressant kanske det inte var men det är ändå jag. Voila!

1 kommentar :

handarbetaren sa...

åh! här har du en stor virtuell kram tillbaka!