tisdag 27 april 2010

Glädjefynd

Igår var jag på resa till Falköping och då letade jag som bonus upp några second hand-, garn och sybehörsaffärer.
I första affären hittade jag lite trikåstuvar för billig peng. Ett lavendelfärgat tunt collegetyg, en bit gråbeige singletrikå och några meter tunn vit spetsstickad singletrikå. 100 kr för hela högen.
Det turkosgröna bambu/bomullsgarnet håller på att förvandlas till en disktrasa. Inköpt i en liten gullig garnaffär nära stora torget. 
När jag sedan kom till Röda Korsets butik hittade jag en bit tyg som var kvadratisk men med cirkelformat tryck i vackra gula nyanser. En liten fläck gjorde att den bara kostade 20 kr. Jag hittade också två nystan Bianca bomullsgarn och två örngott som kan bli kassar. I det prickiga tyget hade jag en gång i tiden en köksgardin.

Vi var ju också på Rabalders Outlet och där hittade jag en linneklänning bland provkollektionen. Den passade precis och jag kommer nog fålla upp den rispade nederkanten.
Jag är mycket nöjd med dagen i stort.

2 kommentarer :

Susilull sa...

Visste inte att Rabalder hade en Outlet, skall jag lägga på minnet!
Gillar mycket av deras kläder. Kul att du hittade en klänning som passade!
Följer intresserat alla dina disktrasor ;-)
Hade tänkt sticka själv och har funderat en del på vad som blir bäst. Lin eller bambu/bomull, vilka sticksätt osv..
Du får gärna ha en liten betygsättning på dina trasor när du har använt dem en tag!

Efwa - Medea sa...

ja, vilken bra idé. Just nu stickar jag våffelmönstrade i bomull.