fredag 30 april 2010

Loppisrunda

En sak som är kul när jag är i Sverige är att besöka några olika loppis. Jag har letat efter några böcker och även hittat, i alla fall del 3 och 4 i serien Kejsaren av Conn Iggulden.
Del 1 och 2 köpte jag i finaffären men totalt sett blev det väldigt billigt. Pocket och inbunda böcker på de loppis jag besökt kostar mellan 3 och 15 kr. Helt otroligt bra pris när det ganska ofta ser ut att handla om helt olästa böcker i superfint skick.
Jag lyssnar på Kejsaren som ljudbok men mannen reser ju sällan numera men läser massor så han ska få böckerna i tryckt upplaga. Böckerna handlar om Julius Ceasar, som levt och härjat i vår stad Arles och det gör ju det hela otroligt spännande.

Mannen har tidigare önskat sig boken Tulpanfeber som jag tidigare ägt men den åkte visst ut i stora utrensningen men den hittade jag på loppis, Mons Kallentofts böcker har jag läst om och eftersom mannen är från Linköping och äldsta dottern bor där kanske det blir extra spännande att läsa. Del 1 hittade jag på loppis för tre kronor och tvåan köpte jag i finaffären.
Stekta gröna tomater var ju bra som film och att få lite mer kött på benen är ju aldrig fel.
De goda systrarna av Leif Davidsen köpte jag bara för att jag just nu läser en annan bok av författaren som jag gillar. Det är Paparazzons heder. Förvånansvärt bra.
Till sist blev det en bonusbok av Anna Gavalda. Har läst Tillsammans är man mindre ensam och ser fram mot att läsa även denna bok. 
Så, nu är nog sommarläsningshögen mer än välfylld. 

Inga kommentarer :