tisdag 25 maj 2010

Tunikor för små och stora

För ett litet tag sedan berättade jag om att jag beställt böcker från amazon.fr bl.a. en bok med tunikor/blusar och nu har jag fått den och är mycket nöjd med den.
Det är två mönsterark med mönster både till barn och vuxna och första delen består av bilder på modellerna och andra delen av syinstruktioner.
I syinstruktionerna får man både en teckning på plagget och även tygutläggningen. 
Boken påminner lite om de japanska syböckerna och kanske är det så att de inspirerats av dem eller så är det helt enkelt fransk stil. Det finns i alla fall en hel del fina modeller i boken. 

3 kommentarer :

metamorphosis sa...

Åh, vilken skön bok det där såg ut att vara! Enkla, fina modeller - precis i min smak!

Finns den på svenska mån tro?
(min franska är minst sagt bristfällig, även om jag en gång faktiskt lyckades beställa en ostmacka och en flaska o-kolsyrat vatten utan att bli missförstådd...)

FlygFulaFluga sa...

Väldigt fina tunikor, jag gillar verkligen både modellerna och tygerna - snyggt!

Är alla böckerna/mönstrena på franska?

/Lena, som tyvärr inte kan ett ord franska;)

Efwa - Medea sa...

JO, mönstren är på franska MEN med foton och detaljerade bilder så tror jag man klarar av det hur lätt som helst.