tisdag 29 juni 2010

Bastuvarmt

Jo, det är nästan bastuvarmt här i Provence. Just nu har vi 29 grader varmt och i eftermiddags när vi åkte från affären visade termometern på bilden 41 grader. Men jag klagar inte utan rör mig minsta möjliga istället. Vi badade i medelhavet idag och där var det nog 23-24 grader kanske.

Men det var inte det jag skulle berätta utan att jag till slut blivit klar med min Ingenue i svart lingarn. Den är som ni förstår alldeles för tjock och varm att använda nu men det blir ju höst igen någon gång och då kommer den till användning. Den blev lite liten men det kanske bara känns så när garnet är så stumt. Men jag hoppas på att den mjukar upp sig när jag använt den ett tag.
På väg till havet tog jag upp min Galadrielkofta igen och upptäcker, när jag stickat en bit, att jag troligtvis skrivit fel stickstorlek på Ravelry för det ser mycket tätare ut nu. Jag bestämmer mig för att det ska vara så. En slags mönsterbård överst på ärmarna. =) Så kan man väl göra??

9 kommentarer :

PetraO sa...

Väldigt snygg i svart lingarn!

Soraya Marie sa...

Verkligen tjusig, en klassiker!
Lin blir bara bättre med tiden.
Den modellen är så fin...ska skaffa beskrivningen.
Post på väg senare idag :)

Unknown sa...

Supersnygg!!!
Kram Gina

Therese Lestander sa...

Såklart man kan göra så! Otroligt fin. Vi har värmebölja med typ 15 grader så jag är vansinnigt avundsjuk just nu. Åh så fantastiskt.

fale artut sa...

Oj,vad Du hinner med! Lin är härligt! Jag har lagt ut en bild på hela Syrénstickningen!

MiA sa...

Den tröjan kommer göra sej bra mot solbrännan ;))

Jag kör budget-spinning... köpte en flaggstångs-botten på Panduro för hela 12 kr. Hålet gick inte helt igenom så jag fick borra lite, sen trädde jag i en rundstav (3-pack för sisådar 20 kr, de andra två blev perfekta stöd till hortensian) och så skruva i en liten krok i rundstaven. Klart! Men fasiken vad svårt det är!!! Jag har lite mer rött och rosa ull som jag budgetköpte i Mark/Kinna nånstans förra veckan när jag hängde på mamsen som skulle ditåt och köpa matt-trasor och varpgarn. Blir mycket övande misstänker jag :)

kram tbx

Efwa - Medea sa...

Aah! Jag fick en uppenbarelse att jag kanske kan fixa en försöks-slända. Tror till och med att jag har ett flaggstångs-kit från panduro i samlingarna. B-)
Jag har iofs lovat göra en svensk flagga att ha på bordet på puben när vi svenskar träffas här i Arles men jag kan ju säga att botten är försvunnen. ;-)

Knitarina sa...

Snygg tröja!
Gillar verkligen mönstret i kanterna.

Anette sa...

Klart du kan ha det så. En vis kvinna sa en gång: "Om du stickar fel, repa inte upp utan kalla det egen design!" Kram från Anette (från Quiltkul)