onsdag 16 juni 2010

Gårdagens "ett foto i timmen"

11.38 Kom just på att det är EFIT-dag. Tar en bild på regnet ut genom bilfönstret.
12.38 På väg hem från affären ser vi lite graffitti och när vi kom hem fixade jag till blommorna på gården lite eftersom de slagits ner av regnet.



13.38 sitter jag vid datorn och letar efter skärmattor och rullknivar till lappteknik.


14.38 har jag letat fram lådan med speciella lapptäckstyger. En del är t.o.m. tillklippta.


15.38 går vi en promenad längs Rhonefloden. Det är skönt men lite mulet.


16.38 Vi har kommit fram till Espace van Gogh där det finns vackra planteringar.


17.08 hjälper jag mannen till rätta på facebook. Han har precis blivit med där.


17.37 tittar jag ut på ösregnet och stickar några varv på min VM-stickning.


18.37 är det dags att sätta igång med maten. Mannen tyckte vi skulle äta vitlöksindränkta sniglar till förrätt och det gjorde vi. Till min förvåning var det till och med gott. Som huvudrätt åt vi Provencalsk fisk ur Annas kokbok. 
19.37 Innan vi tittar på lite tv stickar jag några varv på min tröja i lingarn. 


20.37 kollar jag facebook.


21.37 har jag precis upptäckt att ett tyg till några väskor jag ska sy inte är tvättat så då zickzackar jag det och slänger in det i tvättmaskinen.


22.37 Innan jag går och lägger mig tittar jag när nästa EFIT-dag är.


23.37 skriver jag morgondagens att göra-lista och ritar en skiss på en lapptäcksruta. Sen somnade jag gott.

3 kommentarer :

Helena sa...

Oj,oj vad du hann mycket på 1 dag. Vilken rolig ide att ta så många foton.
Hoppas du sov gott.

Annika sa...

hej vad kul att få se din dag, hur många stickningar har du på gång?

lillamoren sa...

Inne og ser på dagen din! Nydelig hage dere så på. Koselig å se at du driver med patchwork. Min mor er helt vill etter det:-)