söndag 13 juni 2010

Nytt på gång

I veckan fick jag mitt fina svarta lingarn att sticka en tröja av och redan när jag såg garnet i Provence insåg jag att det skulle bli en Ingenue (ravelrylänk) som jag tittat på så länge. Igår kväll när jag till slut kände mig lite ledig la jag upp och nu stickar jag kragen.
Jag tror att jag kommer att freestyla lite för att göra den mer som jag vill men i stor gör jag som mönstret. Har ni förresten sett PetraO:s fina Ingenue? Om inte så får ni klicka er dit och titta hur ljuvligt fin den blev.
Den tröjan är mitt första projekt i VM-stickningen. Sedan lär det bli slutförande av några ofärdiga tröjor, OM jag blir klar med min Ingenue innan VM är slut vill säga.

Höll på att glömma att påminna om stickcaféet ikväll på Centralen i Göteborg. Vi träffas på café Le Croissant ca kl. 17.45 och håller på till ca. 19.00. Då ger jag i alla fall mig av mot Provence. Caféet ligger precis vid övergången mot Nils Ericsonterminalen.
Alla är välkomna!!

1 kommentar :

PetraO sa...

Den kommer att bli fantastiskt fin i lingarn - nu blev jag sugen på att sticka en till:)