måndag 21 juni 2010

Oj, vad grejer

Till slut blev det klart. Rensningen alltså. Jag har sorterat in mönster, slängt mönster, lagt tygrester och garnnystan på plats där de ska vara osv. Nu känns det som om det går att skapa igen utan att fundera över var sakerna ligger. 
Jag har ganska bra ordning på var jag har band sytråd, dragkedjor, symaskinsnålar osv. Men det blir ändå oordning. Jag tror jag vågar visa hur det såg ut före... 
Fullständigt kaos. Ingen rolig syn och inte så bra för kreativiteten. 
Som tack till mig själv för att jag tog tag i det här ska jag lära mig själv i hur min coverpro-maskin fungerar. 
Fram till nu har jag ansett att det är mitt sämsta köp någonsin. Dels fungerade den inte alls när jag köpte den begagnad och fick lämna in den på service för 550 kronor utöver vad jag gett för maskinen. Inget kul när jag hade tänkt komma billigt undan. När jag sedan fick tillbaka den försökte jag sy på den någon gång men fick inte till det och sedan har den stått, bortglömd i ett hörn. Men nu är det dags och jag ger mig själv en kurs i hur man syr täcksöm så att det blir snyggt. 

8 kommentarer :

Timeout sa...

Jaa, jag borde väl också rensa i mitt "arbetsrum" så att det blir lika välordnat som ditt. Men jag tror att jag går ut på balkongen och firar sommarsolståndet istället.

MiA sa...

Det är sååå skönt när man har fixat ordning och reda :))

Catharsis sa...

Åh vad härligt att få ordning! Mitt syrum skulle också behöva en ordentlig genomgång och uppstädning, jag ska försöka ägna någon dag av semestern åt det projektet så att jag kan ta tag i andra projekt sen :)
Lycka till med Cover pron!

Marty sa...

Vad duktigt du har varit och vad fint det blev. Nu blir jag inspirerad till att städa mitt skriv/sybord. Vi bor inte så stort men när jag har plats vill jag ha ett stort skåp med glasdörrar där jag kan lägga tyger och garn i högar. Det blir fint det! /Marty

Lena Andersson sa...

Ja utan ordning och reda är det jobbigt i arbetsrummet, skönt när man tagit tag i sådan sak.
mvh Lena

Metta sa...

Blir inspirerad att ta tag i rensningen av mitt syrum också, när jag ser så fint du gjort i ditt. Vilken härlig känsla det måste vara att ha ordning omkring sig, även om det tyvärr snart blir oordning igen.

Anonym sa...

Det blev fint. Behövs här också men mannen har flyttat in i "mitt" arbetsrum med hummerkupor så jag har flyttat upp i köket vilket innebär att det är rörigt på två ställen. Har för övrigt också en sådan där maskin...måste sy efter boken lite så jag lär mig. Det är 5 trådar på den rackarn och en förfärligt massa finesser. Ha det bra, Madelene

Tusse Fox sa...

KAOS är granne med KREATIVITETEN!!!