torsdag 17 juni 2010

Som loppis fast hemma

Gav mig ut i garaget för att vända på några skåp som står där. Tänkte att jag skulle kunna förvara saker i dem och tyvärr får vi inte plats med dessa fina skåp inne men jag vill ändå inte göra mig av med dem.
Efter omflyttning började jag gå igenom mina flyttlådor med mattrasor, eller rättare sagt med tyger till mattrasor. Oj, vad mycket fint jag hittade.
Som att fynda på loppis men gratis och mycket, mycket mer. Nu ska tvättmaskinen få jobba lite så ska jag sy väskor och börsar för stickning, virkning och småprylar, i olika format sedan.
Så här ser skåpen ut. Det ljusgula ska ha glasdelen ovanpå om man får plats med den i sitt hem.
Skåpen ingick när vi köpte vårt hus i Provence men som sagt så kan vi inte få plats med dem inomhus. 

2 kommentarer :

Anta sa...

Tänk vilka fynd man kan göra i sina lådor som man tror att man har lagt skräp i. Super snygga tyger och vilka snygga skåp vad synd att ni inte kan ha dom inne. Ha det så gott här i Dalarna har det börjat mulna på i morron ska det bli regn igen. Hoppas att ni har bättre väder men såg på nyheterna att det har varit skyfall i s:a frankrike.

Herta sa...

Det är det som är det värsta med möbler som man så gärna vill ha kvar och inte får plats för...men någon gång kanske?