tisdag 1 juni 2010

Till en liten Lundapåg

Har äntligen kommit igång med att sy småjeans till bonus-barnbarnet. De blev inte riktigt klara ikväll men i morgon kanske.

Tidigare i kväll, eller var det på eftermiddagen testade jag att börja virka en ny marknadskasse. Jag virkar med en mattvarpstråd och två trådar vävlin i limegrönt. Det verkar lite tjockt men jag fortsätter kanske ändå.

På dagarna har jag ännu en stickkurs i att sticka tröjor uppifrån och ner och ni anar inte hur inspirerande det är. Jag lär mig massor, även om det inte bara handlar om stickning och jag lär känna supertrevliga kvinnor.
Nästa år kanske även du är sugen på att sticka i Provence. Hör gärna av dig med ett mail till info@medeas.se om du har funderingar och önskemål.

2 kommentarer :

Helena sa...

Men gud så proffsiga jeansen ser ut!!! Superläckra:)

Maggan sa...

Så fina jeans du håller på med, ser ju sååå proffsiga ut.

Kram Maggan
http://livsglimtar.wordpress.com