onsdag 23 juni 2010

Tog en sväng

Var en sväng på marknaden. Det var inget speciellt vi behövde men jag vill ändå titta på allt vackert och dofta på alla ljuvliga dofter. Jag hade tänkt köpa dill om jag hittade det men det är väldigt ovanligt och det fanns förstås inte. Den jag sådde i våras har inte tagit sig men vi klarar oss ändå. Vi köpte några potatisar för att äta på midsommarafton även om vi egentligen inte äter potatis. Men som sagt, vi ska i alla fall äta sill och potatis. Sillen är inköpt i Sverige av några vänliga hyresgäster vi hade för ett tag sedan så lite får vi känna av att det är midsommar.
Efter vi köpt potatisen och några tomater gick jag en extra sväng och tittade efter tyger. Hittade ett lite gulligt barntyg och köpte en meter. Dessutom hittade jag lite kardborrband som kan vara bra att ha. Alltihop kostade 3€. Ett bra pris tycker jag.
På väg hem tog jag en bild i en gränd, bara för att det är kul. Så här såg det ut.
I eftermiddag ska mannen vara guide på en provencerundtur och jag får följa med som sällskap. Turen avslutas i Marseille där vi ska lämna av gruppen vid färjan mot Corsica. Det låter härligt att åka dit tycker jag men vi ska bara promenera lite i Marseilles hamn ikväll och sen ge oss av hemåt igen. 

Inga kommentarer :