tisdag 22 juni 2010

Syförvaring

Trodde jag skulle få min täcksömsmaskin att bli vän med mig men icke. Det är nog kört. Men nu har jag i alla fall försökt få till snygga sömmar med den men jag tycker inte att det blir bra. Strunt samma eftersom jag kan sy med mina andra maskiner och tvillingnålar fyller ju det eventuella tomrummet efter coverpro:n.
Ikväll har jag sytt några småväskor. Bl.a. den här rödvitrutiga i vaxat bomullstyg med ljusturkos prickigt tyg som foder. 

Det är Noodlehead som har designat den och jag tycker den är superfin. Jag sydde ju en i slutet av april också men den här blev bättre och nu är jag halvvägs på tre stycken till. 

Jag har också sytt en liten påse för förvaring och den blev nästan för fin för det jag ska förvara i den. Men nu är det bestämt och så är det.

I morse hände det som inte får hända. En av mina HarmonyWood-stickor gick av. 
Men nu har jag fixat den och trots att jag inte provstickat ser det väldigt bra ut och känns stabilt. Hoppas bara nu att det är det också. Jag har börjat på ärmarna på min lintröja och vill snart att den ska bli klar. Men om stickan går sönder igen blir det svårt. Nu får vi hålla tummarna att den håller.

Vill bara visa hur min Hortensia ser ut nu. Den starka färgen är borta men jag tycker att den är vacker fortfarande. Har tyvärr ingenstans att plantera den. Annars skulle det kanske vara ett alternativ men med bara en liten innergård finns det inte plats för så mycket annat än krukplanteringar. 

Inga kommentarer :