lördag 24 juli 2010

EFIT-dag, igen...

Mellan de senaste EFIT-dagarna var det inte så lång tid och jag har fortfarande inte fått ur de sista bilderna från förra dagen ur mobilkameran. Jag ser dem i mobilen men de går inte att få ur.

Så den här gången tog jag med min vanliga kamera istället. Här kommer min dag i bilder:
09.00 hade jag nyss vaknat. Det blev visst sovmorgon och det är härligt när man inte kommit i säng förrän efter midnatt.
10.00 Kollar lite bilder jag la upp på facebook igår. Har också precis maskat av nederkanten på min kofta som nu bara ska få ärmar också.

11.00 ger vi oss av mot marknaden. Dragvagnen är med eftersom vi ska köpa mycket grönsaker.

12.00 Vi lyckas få tag på silverschampo som både är till Jonnas och mitt hår. 

13.00 På väg hem med fullastad vagn och lite extra packning i påsar. Solen skiner och jag trivs i min senast sydda klänning med brottarrygg. 

14.00 Stoppar tvätt i maskinen. 

15.00 Jonna, Sanna och jag är på väg in på Musée Réattu där det finns en hel del konst av Picasso bl.a.

16.00 eller strax därefter kommer vi ut från museet. Det var en ganska stor fotoutställning också av mannen på affischen i bakgrunden, Pierre Jahan. 

Vi har hunnit med halva Tour d'Arles med mannen som guide och får förfriskningar på Place de Forum. 
Sofia lyssnar intresserat? på infon om van Gogh. 

18.00 har vi kommit till Espace van Gogh där det finns otroligt mycket vackra blommor. Vi fotar en stund och går sedan vidare mot nya upptäckter.

19.00 är det dags att fixa mat. I kväll blir det tacos med mumsig guacamole som Jonna fixar. 

20.00 har vi precis avslutat middagen och stickningen dyker upp. Jag har precis lagt upp för ärmarna och stickar några varv.

21.00 har jag kommit en bit på ärmarna som jag stickar med magic loop som vanligt. En liten espresso får avsluta middagen och efter det här blev det inte fler bilder...

Kolla EFIT-sidan om du också är intresserad av att vara med och fota din dag...

2 kommentarer :

Tina sa...

Jag gillar dina EFIT-dagar. Kul att ser vad du gör.

Kattis sa...

Både EFIT och EVIN (En Vecka I Nutiden)är spännande. Sjäv var det länge sedan som jag deltog, men snart så!