fredag 29 oktober 2010

Smarta kassar

Jag har varit med i Miljökassebytet som KrajaMaria ordnade och nu tror jag att även mina kassar nått fram.
Mina kassar är sydda i ett fyndat påslakan. Gammalt men oanvänt vad det ser ut. Jag har sytt i nyckelband för att det ska vara lätt att få upp nycklarna när man packat maten. Det är bara att dra i bandet så hittar man dem och behöver inte packa upp varorna utanför dörren. =)

Här nedanför är kassen jag fick från Kerstin med bloggen Titiashörna
...och den här fick jag av Eva-Lena utan blogg. 
Tack så jättemycket och båda används flitigt. I Provence där jag bor för det mesta finns inte plastkassar i affärerna, så antingen har man med kasse eller tar matvarorna lösa i vagnen ut i bilen elle bär i händerna. 
Alltså är miljökassarna både välkomna och mycket användbara.

4 kommentarer :

od Andulky sa...

Verkligen fina!!

Anonym sa...

nu känner jag mig helt blond och helbombad här. Men hur får du dom där fina vita kanterna på dina foton!! Jag också vill

Efwa - Medea sa...

Jag använder Photoscape för att fixa bilderna för bloggen och där finns en ram som heter cali09 som ser ut så. Det finns massor med andra ramar och mallar för att göra collage i massor med olika varianter. Väl värt att ladda ner och det är helt gratis.
Bra va?

Charlotte sa...

Har sytt några egna. Är lite dålig på att använda dom. Ska bättra mej, man spar dessutom en hel del!