måndag 1 november 2010

Sista söndagen i oktober

Igår var det EFIT-dag och även om jag missade några timmar så får du se hur delar av min söndag var.
 Sitter i sängen och bläddrar i en gammal Vakre Hjem och virkar babyskallra till marknaden.
 Försöker få plats vid datorn men Stina har ockuperat platsen.
 Plockar ur disk ur diskstället
 Tänder ett ljus och dricker lite kaffe.
 Dottern på besök önskar att jag ska sticka en till mössa i samma modell som hon redan har. Ritar diagram och börjar provsticka.
 Sätter mig igen och stickar på provspetsen. Mössan ska enligt önskemål vara smurfblå.
Börjar laga mat 
 Sätter äntligen igång och syr de tillklippta nyckelbanden.
 Pratar med dotterns som snart är på väg mot Linköping igen. Virkar, bläddrar i tidning och dricker kaffe samtidigt.
 Har missat att fota lite men kommer igång att rensa i garderoben. När jag är klar finns det många tomma galgar och lite golvyta till skillnad från före.
 Tar lite kvällste och en pepparkaka med blåmögelost.
Får mail från PPMdoktorn och tar tag i att byta några fonder. Undrar hur länge jag vågar chansa på högriskfonder. 
Syr hela kvällen och lyssnar på ljudbok. När klockan närmar sig 23 möter jag dottern vid bussen. Ser ni mig i bevakningskameran uppe till vänster?

5 kommentarer :

Annika sa...

virk, läsa tidningen och något mer gjorde du samtidigt, det är simultantförmåga det :-)

annas alster sa...

Jo, den första reparatören sa ju att motorn var slut, men så var nog inte fallet. det var någon axel (?) som var trasig och som inte gick att reparera. Den som kollade på maskinen hade aldrig sett nåt liknande. Idag bara slutade den att gå efter att ha låtit som ett vidunder ganska länge. Har redan abstinens... :(

Pixi sa...

Vilken mysig dag !!=)

Anni sa...

Men vilken fantastiskt mysig pysslig dag - jag blir så inspirerad! SÅ länge sedan jag satt med ett handarbete i händerna - nu får jag mest hjälpa dottern som är i full gång...

Anonym sa...

Very creative,I like it.