torsdag 13 januari 2011

Garn- och energipåfyllning

Igår fick jag en trevlig stickstund i Nyköping med Birgitta. Vi fick kontakt via stickdejt-bloggen, när jag sökte efter någon att sticka med när jag landat på Skavsta.
Det är otroligt trevligt att träffa vänner man lärt känna via nätet, i verkligheten. Helt otroligt kul och det är bara att babbla på, precis som om man känt varann länge, länge.
Vi hamnade på ett jättemysigt café centralt i Nyköping, Hellmanska Gården, där vi satt i ett glashus på innergården. Ljust, varmt och trevligt. När jag i mitt babbel berättade om mitt köpstopp på garn plockade Birgitta till min stora förvåning fram en påse garn till mig. =O Gissa om jag blev överraskad.
Jag fick vackert lindblomsgrönt tvåtrådigt garn i alpaca-merino och en härva blekrosa ullgarn. kanske redgarn. Jag har ingen aning just nu om vad jag ska göra med garnet men det talar det nog om själv, tids nog. Så brukar det va. 
Här är förresten härliga Birgitta som stickar så fina saker. Tyvärr har hon ingen blogg, ÄN!! Jag ser fram mot att få läsa om dina provstickningar. Tack för en trevlig eftermiddag och jag ser redan fram mot nästa gång vi ses.

3 kommentarer :

4U2 sa...

Härligt att få en sådan vän!

Metta sa...

Så trevligt du verkar ha haft med Birgitta i Nyköping.
Håller med om att det är roligt och inspirerande att träffa sina bloggvänner IRL. Du kanske skulle ha lust att stanna till i Norrköping också när du passerar från eller till Skavsta. Det skulle vara mycket trevligt och vi kan väl höras av om det passar någon gång.

Efwa - Medea sa...

Ja Metta, jag har faktiskt funderat på att stanna i Norrköping någon gång. Jag vet ju att du bor där.
Vi får höras om det längre fram.