lördag 29 januari 2011

Nytt, nytt, nytt

Till slut blev Silky Merino-koftan färdigstickad. Bara knapparna kvar så ni får vänta med att se den till i morgon. Jag älskar när saker blir färdiga men oj vad tråkigt det är precis innan, när det enda man vill är att bli klar.
Nu får jag kasta mig över nästa projekt som är min Celery-kofta.
Jag tar antagligen inte med den till Sverige när jag börjar min resa på tisdag kväll utan får sticka nu innan jag åker och sen igen när jag kommer hem.
Som flygstickning har jag min Stjärnhop, som jag också vill bli klar med såklart.

4 kommentarer :

kråkspark sa...

Är det så för dig också, att innan ett arbete är klart så funderar man på vad nästa projekt ska bli? Så är det för mig också när en bok strax är utläst. Då kan jag inte låta bli att också tänka på vad jag ska läsa sen

Efwa - Medea sa...

Precis så. Och det gäller även böcker o filmer.

j´shörnan sa...

hej jag visst inte att man kunde ta med sig stickning på plan medans man flyger för när jag åkte till portugal i somras fick jag inte ta med någon stickning eller virkning på plan medans jag flög. vilket flygbolag åker du me.kram maria

Efwa - Medea sa...

Det är ju inte flygbolaget utan flygplatsen som kollar handbagaget. Jag har inte frågat om jag får i förväg och jag har inte heller behövt visa mina stickor någonstans. Förutom när jag hade metallrundstickor.
Trä och plastrundstickor och strumpstickor går bra och även mina clover virknålar.