fredag 28 januari 2011

Varför Shetland Triangle Shawl??

Jag har inte börjat på någon ny sjal efter att min Ishbel blev klar men jag funderar på om och i så fall vilken jag ska lägga upp till. Men först har jag en fråga till er. 
Vad är det som är så speciellt med just Shetland Triangle? Mer än att den är snygg förstås, men det finns ju oändligt många som är. Jag ser den ena efter den andra sticka en, två och kanske fler Shetland Triangle. Är den så unik att det är värt att betala $8.95 för att få sticka den? Eller ska jag helt enkelt välja något annat?

2 kommentarer :

stikomaria sa...

Det unika i den är det lugna och meditativa. Den blir snygg, den passar oändligt många garner, blir lika snygg i spets som chunky.
Melerat som enfärgat. Det var nog det som fick mig att falla. Sen är den barnsligt enkel att välja storlek på. Kanten är lite lagom, jag tycker det kan bli lite för svulstigt med spetskanterna ibland.
Kan hålla med om att 8.95 är ovanligt mycket för ett sjalmönster.
Men jag tyckte nog det var värt varenda krona. :)

Ulrika sa...

Jag tycker också det är värt det. Det är ett riktigt fsvoritmönster, av precis de skäl som Maria räknat upp.

Lätt som resestickning också för man lär sig mönstret snabbt.

Det är mitt bara-koppla-av-o-må-bra-mönster. :-)
Mysig och lätt att sticka och jag vet att jag blir nöjd. :-)