fredag 25 februari 2011

En vårklänning

Hos Clara fick jag för ett tag sedan tips om Malinka-klänningar. Superfina, kvinnliga klänningar och nu är jag så sugen på att sy en till mig själv. Såklart, eftersom symaskinen är på lagning.
Men jag kan ju rita mönster och klippa till så länge.

Carina som syr de vackra Malinka-klänningarna skriver så här på hemsidan:
"Det är ett sätt att vara, ett sätt att tänka och förhålla sig till omvärlden. Du kan vara lika vacker i din Malinka när du är ute i trädgården och påtar, lika chic i din Malinka när du åker till Berlin en weekend, din dotter kan vara en Malinka i sandlådan. Din mor har alltid varit en Malinka, din farmor är otroligt vacker i sin Malinka-klänning."

1 kommentar :

Otaliga projekt sa...

Jag satt också och läste det inlägget och blev jättesugen att pröva på sömnadskonsten. Jag har däremot aldrig sytt något plagg. Men någon gång ska ju vara den första....
Sarah