tisdag 19 juli 2011

Jodå

Efter att ha sytt blandat med att pyssla om magsjuk dotter blev jag till slut klar med klänningen och jag är hyfsat nöjd.
Jag kommer att göra lite förändringar till nästa klänning som jag hoppas att jag kommer att sy. Jag ser på bilden att tyget visst var lite solblekt i ena änden. Men det gör inte så mycket att överdelen är lite ljusare än kjolen. Jag tror att klänningen blir ännu bättre i ett tunnare tyg och framför allt ett tyg med bättre fall.
Men i det stora hela är jag nöjd med mitt projekt, som precis som vanligt när man syr tar mycket längre tid än  man tänkt sig. Men självklart tar det tid att handfålla en så vid kjol.
Nu ska jag gå och sova i vår gästlägenhet där T just nu, förhoppningsvis har somnat och får sova utan att magen väcker henne igen. Bäst jag tar några vitpepparkorn innan jag lägger mig.

6 kommentarer :

m sa...

Den blev jättesnygg!

Singh sa...

Jättefin, passformen super!

Myggan sa...

Mycket snyggt! Vilket tålamod du har som handfållar. När jag väl kommit så långt är det maskinen som gäller. =)
Nu måste jag nog sätta fart med min, den är i alla fall tillklippt.
/Anna

Emmas dagar sa...

Klänningen är jättefin!
Hoppas dottern kryat på sig nu!

Metta sa...

Jag tycker slutresultatet blev jättefint och att du kan vara mycket nöjd. Har ju sett på FB att du sytt och sprättat flera gånger innan du fick den som du ville.

Kattis sa...

Duktiga DU! Den är verkligen jättetjusig.