tisdag 30 augusti 2011

Tankar

Hur var det nu jag tänkte? Jag brukar försöka planera vad jag ska sy för att någon gång få till en funktionell garderob men sen blir det inte helt och fullt som jag vill även om jag syr en hel del kläder till mig. Jag tycker att tanken med att sy planerat är väldigt bra och att sy sex plagg till varje säsong som Fabulous Dr E. skriver om är väldigt bra. Enligt hennes plan är höstens syförslag enligt nedan:
Autumn
Skirt or trousers (neutral)
3 blouses/tops (1 to match, 2 to complement)
1 Layering top/cardigan (to match skirt/trousers)
Jacket (co-ordinating neutral)



Det borde inte vara så svårt att åstadkomma. Problemet är att jag är för spretig i det jag syr. Jag har inte än lyckats få till en säsongs sömnad där allt passar med allt det andra. Men vi får se. Den här gången kanske jag lyckas. 
Eftersom det är långt från höst här i Provence och jag verkligen behöver sommarlinnen har jag klippt till fyra stycken att sy nu direkt. Planeringen för resten pågår...

Inga kommentarer :