lördag 10 september 2011

Min lördag i bilder

21.36 har vi just sett klart filmen "Den bästa av mödrar". Har gråtit floder och kan knappt sluta. Massor med kramar till just min mamma. 
 20.36 blir det lite ost som tillbehör till filmen vi ser.
 19.36 sitter vi på innergården och äter purjolöksgratäng och gigot av lamm. Mums!
 18.36 sitter jag och kämpar med urmånga maskor. Har "bara" avmaskningen kvar nu och kanske, kanske räcker garnet. Blandar upp det med lite silk/mohair i nästan samma färg så blir det nog bra i slutänden.
17.40 rör jag ihop en liten tsatsiki för att dämpa hungern. Det hjälper.
16.35 syr en stund. Tjurar lite för att linningen är felklippt och när jag klipper en ny klipper jag fel på ett annat sätt. Är lite hungrig. Säkert ölens fel. När man i vanliga fall äter LCHF och sen dricker en öl, blir i alla fall jag väldigt hungrig. =(
15.23 har vi hunnit med ett cafébesök, gått förbi kravallstaketet som ställs fram när det ska bli tjurrusning och handlat lite mat på Monoprix och ätit upp lite av den samma.
14.23 Jag och mannen går en sväng på stan. Vi tänkte att vi skulle kunna köpa Saucisson d'Arles på Camargue Gourmande på place de la République. Men se, det gick inte så bra. Det var mest ris och tjurrelaterade saker. Kanske för att det är Feria du Riz. På Place de Forum serveras Paella ur stora wokpannor.
13.23 lägger jag ut lite bilder från min dag så här långt.
12.23 är jag på väg hem från marknaden. Lyckades även hitta fint tyg som jag inte kunde låta bli att köpa. Mörklila yllecrepé och ett lite ljusare som kanske är viskos/bomull.
 
11.23 är jag på marknaden igen och njuter av allt som doftar och ser vackert ut. Går förbi en orkester som spelar. Nu i helgen firar vi Feria du Riz och det är musik och aktivitet över hela stan.
10.23 har jag hunnit med en första sväng på marknaden och köpt ett antal petunior att plantera på övre terrassen. I krukan fanns en hel del lökar som jag delade på och planterade om. Jag tror inte det gör något att de ligger djupt eftersom jag ändå inte vill ha "vår"lökar innan jul. De som blev över ska jag stoppa ner någon annanstans.

09.23 Stickar näst sista varvet på min Laminaria. Snart dags att gå på marknad.
Fler deltagare hittar du här!
posted from Bloggeroid

13 kommentarer :

nattugglan sa...

Härlig grön färg..ser så mjukt ut.. ha de bra på marknaden!

Hamrånge slöjdare sa...

Härligt att få plantera blommor ute den här årstiden!!

Margaretha sa...

Undrade just var du hade fått tag på de där fina frukterna och dessutom det fina tyget när jag kom ihåg sen tidigare efit att du ju bor i Provence. Lyckliga du.
Ha en bra dag ...

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din dag.

Kattis sa...

Den där marknaden skulle jag också vilja besöka!

Vet tyvärr inte vad det är för äppelsort, men frukten är både vacker och välsmakande.

Jenny sa...

Är inne och kikar på dina bilder. Fina bilder.

Charlotte sa...

Vad roligt att gå på marknad!

Annika sa...

vilka härliga knippen med lavendel, älskar doften av lavendel i garderoben o linneskåpet

disa sa...

Vad roligt att få följa din dag!! =)

Jessica sa...

Kul att följa din efit-dag :)

Jag säljer Mary Kay, kul stt du tycker om produkterna :)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Malin sa...

Vilka härliga bilder! Det ser ut som din lördag varit underbar!

Marianne sa...

Kikar in på din Efit. Härligt med marknad ♥

Elin sa...

Vilka underbara bilder!
Å va sotis man blir på att ni fortfarande verkar ha lite sommar :-)