måndag 7 november 2011

Fyrkantigt paket

Det var inte riktigt fyrkantigt men med lite fyrkantigt innehåll. Jag har nämligen beställt och nu fått mina första cubics. Jag beställde från knitting-in-france.net och fick dem idag. Har provstickat lite grand och de känns sköna. Svårt att säga hur de känns att sticka med i ett helt projekt men det lär jag märka.
Jag fick som bonus en magnetalmanacka för 2012 och ett paket med yarn cosies. En liten strumpa att trä över garnnystanet för att skydda det mot smuts och trassel. Gulliga är de ju hur som helst. ;-)
 Som grädde på moset blev det några härvor garn med små paljetter. Tänkte mig en snood/halsvärmare/sjal att göra vardagen lite mer festlig med.
Garnet heter YING (ravelrylänk) och är ursprungligen från SWTC men tydligen märks en del garn om till DBNY (discontinued brand name yarn) just det här kallas där Sparkle.
Garnet innehåller 60% ull, 20% silke, 20% bambu och Wrap thread: 100% silk with metallic sequins

4 kommentarer :

Majstess sa...

Vad gulligt med små garnstrumpor!!

Sunna sa...

jag var på mässan i helgen och köpte såna stickor jag också, ska bli kul att testa och så blev det en massa läckert garn som ska bli en möbus ha det gott

Garnstrul sa...

Nu när du vet hur 2012 ser ut så kan du pricka in lokalgruppsträffen så att du inte missar den nästa år. E-A

Sjömans-Elin sa...

Jag har också köpt mig fyrkantiga stickor. Storlek 2 mm. Eftersom jag inte alls gillar att sticka med så små stickor (de är ju så knöliga att hålla i) tänkte jag att det kanske var bättre med kantiga. Och det tycker jag faktiskt att det var.