torsdag 12 januari 2012

Tyguppdatering

Igår på marknaden hittade jag lite tyg igen. En av de ordinarie handlarna hade städat upp bland sina tyger och erbjöd ett pris som han tyckte var un cadeau, en gåva till oss. Mina ögon fastnade på ett ulltyg med vacker färg och struktur och försäljaren visade en lapp där det stod att det kostat 43€/m vilket kanske inte alls är sant. Men nu kostade det i alla fall 1€. Helt överkomligt tyckte jag och köpte hela biten. Det fanns bara 1.80 kvar men det räcker nog till en jacka. Kanske som jag kan ha på sonens bröllop i maj.
Det blommiga till höger var ett satängvävt gardintyg (tror jag) Men nu ligger det i tvättmaskinen och trots att det står att det inte är vattentvätt, testar jag och syr sedan en klänning.
På ett annat ställe hittade jag ett stickat tyg, likt stretchfrotté men lite glesare i strukturen. Får se vad det kan bli av det. Det är nog viskos/elastan och kanske kan passa till en tunika eller tröja av något slag.
 

1 kommentar :

Hamrånge slöjdare sa...

Det blev lite skillnad på priset du betalade och det han hade förut!
Färgerna ser ut att gå väldigt bra ihop, om du vill ha klänningen till jackan.