torsdag 16 februari 2012

Virkade blomrutor

 På syfestivalen i Paris såg jag en kvinna med en rolig sjal och när mitt Norogarn inte blev till belåtenhet som tröja kanske det kan bli en virkad halsduk, sjal eller axelvärmare. Jag letade efter liknande blommor häromdagen men inte förrän jag hamnade hos Rät & Avig föll bitarna på plats.
Visst ser blomrutorna lika ut?? I eftermiddag bär det av mot Stockholm och Syfestivalen. Mig hittar du för det mesta vid föreningen Stickas monter  B10:43 och workshopbord B07:37 och självklart lite här och där för att leta inspiration till nya projekt.
Skrivhäftet i bakgrunden på första bilden köpte jag på Louvren och den visar en bild av Boticellis fresque "Venus et les Grâces..." Det var nog den tavlan som gjorde starkast intryck på mig på Louvren. Mona Lisa känns mest som ett spektakel. Men visst är det kul att ha sett även den. Se fler bilder från Louvren i min andra blogg.

5 kommentarer :

Otaliga projekt sa...

Vilka fina blommor, och sjalen är ljuvlig! Det får bli nästa projekt. Förresten, hur går det med den virkade koftan med muscher vid handlederna? Min kommer nog bli en klänning till dottern och en till systerdottern! Ha det bra i Stockholm, i år fick det bli fjällen istället.../Linda

Hamrånge slöjdare sa...

Blommorna ser väldigt fina ut! Skulle så gärna vara med på Syfestivalen, men tyvärr får jag gå på begravning i stället. Ha det så trevligt där. Köp en massa garner!!

kråkspark sa...

Om du går in på knittinozelote.blogspot.com så hittar du också fina rutor att virka och sätt ihop till en sjal.

Britt sa...

Grattis till din vinst i 12 under12 .....
Jag skickar vinsten när jag får adressen av Eva.
Britt

Efwa - Medea sa...

Kråkspark: Tack för tipset om snöflingesjalen. Den är superfin!!